Semester

Den 19/6 tog jag mig semester t.om 29/6 :-).
Har hunnit fira midsommar med goa vänner och delar av vår familj.
Hade trevligt och käka gott, kasta norrländsk kubb och lite pilkastning, cyklade hem i kylan runt 00 snåret.

Varit på farmen o kollat läget med alla djurungar och ägarna. Det va fint med allt och det är tokmysigt där ute.
Nu har det även införskaffats ankungar och då ska dom små liven ju ha en liten damm..............

I söndags den 22/6 packade jag och kära maken bilen full och for iväg till Östersund, där vi skulle övernatta innan vidare färd till Ålesund. Tog en morgonpromenix på måndagen och fy fasiken vilka backar det finns i centrala Östersund. Å sen var det gott med frulle även om det va väldigt sparsamt utbud.

Efter en bilresa på 105 mil landade vi i Ålesund på First Hotel Atlantica. Första rummet va litet och trist. Hade dessutom ett trasigt fönster så vi fick byta till ett större, trevligare rum med utsikt över kryssningshamnen. Många stora fartyg la till där. Störst var Queen Victoria från South Hampton, hyttpris från 7000 för sju dagar.

Gick ut i staden och glodde runt, käka lite här och tog en öl här och där. DUBBELT så dyrt som i Sverige.
På tisdagen i ganska trevligt (bara)blåsigt väder va vi ute och gick hela dan. Var till akvarium och kollade dykare bland alla torskar och andra jättefiskar i otroligt stora akvarium. Fikade såklart innan vi gick tillbaka.

Fick nästan släpa............... med kära maken på en genväg som skulle ta oss mellan två "fjäll" och det gick bra. Mycket att titta på och leta efter (borrutrustning) t.ex :-). En riktigt trevlig dag med sol faktiskt.

Senare på kvällen hade vi bokat bord på Big Horn Steak House som serverade otroligt GOD mat.
På onsdagen efter frukost tog vi bilen iväg på äventyr mot Trollstigen, Geiranger och Dalsnibba. Helt underbara vägar och natur. Färja för att komma till Geiranger, efter den kringelkrokvägen hade en Bobil (husbil) gått genom muren och som tur var fastnat mot ett träd. Folket hade klarat sig bra.

Sen tog vi resan upp till Dalsnibba 1500 möh, det va högt fy fasiken hualigen. Bara mötmigsjälv kurvor på vägen, men tro på f-n så hade dom en butik där. Ingen växtlighet bara snö och häftig utsikt.

På vägen från Geiranger stannade vi och grillade världens godaste hamburgare (köpta frysta på ICA i Sala Sweden)
Väl "hemma" på hotellet efter 35 mil så va man trött i knopp o kropp.

Torsdag fm började hemresan mot Funäsdalen där vi skulle mellanlanda. Fin resa hela vägen men började regna på svenska sidan såklart.

Såg en (1) ren, handlade kvällsmiddag på Ica och lite godricka till det.

Vaknade till gråväder, käkade gofrukost och packade in oss i bilen, drygt 40 mil kvar hem.

EFTER två (2) mil va det färdigåkt BILEN ville inge mer :-(. Bilbärgare i 24 mil till Mora, framme där halv 18 typ. Inga hyrbilar fanns att tillgå, så vi fick ta tåget 18:29 med byte i Borlänge hem till Sala. Äntligen hemma zzzzzzz trötta o tärda av dagens äventyr.

Hoppas vi kan få hämta vår bil i veckan som kommer, tur vi kan låna så länge (tack Kim).
Å idag har vi inte gjort något sååååå skönt, motion och matshopping iof men det är inte betungande.

Nu blir det tacos som kära maken och dotter E kokat ihop medans jag suttit här och roat mig.

Ha det bäst till nästa inlägg

Åska

Är riktigt maffigt och otäckt. Man blir inte så stöddig när Thor drar fram över himlavalvet.
Varit å fikat hos kära mor, då morgonjobbet uteblev.
Sen blev det sko shopping till jobbet, dotter E va med på stan.

Åh så blev det nästan 4tim jobb till slut och nu sitter jag här. Ska masa mig ner i källaren och rota runt i kartongdjungeln.

Det blir en loppis på Väsbygatan framöver .......

Ha det bäst

Härliga måndag

snart slut på denna BRA dag.

Jobb till 14 tiden sen blev det lite mellis, shopping på stan med tjejerna.
Cykeltur till Dollar, Jysk och Willys där det blev diverse inköp.
Sen blev det mer cykel, då dotter E oxå ville ut på en tur.
Efter det tog jag mig till coop och skulle handla lite till :-). Plockade på mig grejer för 512:- och BETALADE 26:- för alltihop. Hade presentkort (tack SALA FF) och en massa kuponger :-).

Nu är det hemmafinal på Biggest Loser, Rabarberte med ingefärshonung och lite nätkoll

Vi hörs snart igen <3

Gillar.................

det mesta nu förutom service finder, har gott på ett jäkla misstag :-( ångrar mig som faen. Ska kolla upp med en konsumentombudsman i morgon om jag på något vis KAN komma ur det här.

Annars så är det härligt att bara vara jag, hippikvällen va jätterolig och GOD. Haft bra dagar och Lilly mys lördag till söndag.

Blev grillmiddag hos dotter D o RL i afton, mumsigt. Det gör vi gärna om ;-)

Nu är dags att natta, ska ju upp i ottan på motionsrunda. Bästa Karin och Eva hänger oxå på.

Blir lite fönsterputsar jobb i morgon och så ska jag kolla upp en soffa och en fåtölj som eventuellt ska till returen.

Ha en fin kväll och god natt