Fin väder o semester

inne i andra veckan på ledigheten. Har det lugnt och bra, faktiskt inga måsten.

Plockat mycke svamp, lite hallon och blåbär. Det kommer att bli mer av den varan eftersom vi gillar att vara ute och fånga dom. Ja inte bär då förstås det får jag fixa själv dom är för "små" och tar sån tid.
Vi var på en rejäl cykeltur igår, tre timmar och 6 liter svamp (innan kokning). Åkte en bra bit på Gruvdammsrundan, ja man kan cykla där men det är jä-ligt jobbig terräng.

Äldsta dottern har tyvärr varit med i en krock med bilen, TACK O LOV blev hon "bara" ledsen, arg och förbannad. Skruttan.
Hon har fixat och ringt och ordnat med försäkringsbolaget. Bilen står på verkstad och där är det semester så hon får använda sig av hyrbil i X antal veckor.

Sambon håller på att bygga "hus" till den lilla hunden, måste dit på studiebesök snart :-). Stora huset är färdigmålat likaså garaget och ett staket har inhängnat framsidan. Bra det så Linkon kan röra på sig utan att rymma.

Dotter D och pojkvän R har semester och det är väl sådär, det är tråkigt väder och ingenting att göra.
Dotter E har ju sommarlov och det verkar hon trivas med.

Men på Söndag då jäklar sticker vi till Göteborg för 2 nätter. En hel dag på Liseberg och sen lite shopping kan jag tro.
Hoppas på halvgrått väder dit och hem (sorry) blir jobbigt i bil annars. Farmor har fått uppdrag att vakta katten.

Sonen med Sambo har semester nästa vecka och åker låååångt ner i Sverige då, Dotter E ska vara kattvakt där och vi passar hennes katt här.


Jag kör på med VV, det fungerar dåligt kan jag säga. Ligger för högt varenda dag men håller mig inom vecko och motionspoäng iaf. Det SKA ju fungera då säger min konsulent H.
Det 1:a Augusti så får vi se hur det gått "hua", men skit i det nu.


Nu ska jag ta en mugg kaffe till och kolla ett avsnitt Criminal Minds sen blir det motion.


Hare gott till nästa gång


Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0