Weekend tripp

I fredags hade yngsta dottern filmgäster.
Vi käkade tacos allihop, en gäst sov över.

På lördagen blev jag väckt tidigt av kära maken som inte kunde sova.

Läs bok då, sa jag. Sen kunde inte jag heller sova.

Troligen va det resfeber :-) för vi skulle ju bila till Falun och bo på hotell bara han och jag.

Vi var framme vid 14 tiden och vårt rum var klart.
Tyvärr var duschslangen trasig, så vi fick ett nytt rum.
Ett mycke större och finare, men som vanligt hade vi otur iaf.
Vattenledningarna slamra och slog i väggen. Men vi kunde ju duscha.

Vi gick och käkade kinamat, drack lite starkt och kolla runt i centrum.
Fick äntligen tag i nya uggs, bra bra.

På kvällen bjöds det på buffé, morotssoppa, lite grönt, kallskuret och kycklingklubbor. Chokladpudding till efterrätt. Kaffe med Bailys till mig och whiskey till kära maken.

Sen förflyttade vi oss ut i  myshörnan, pratade med ett trevligt par från Gävle, drack gott och kollade melodifestivalen.

Söndag morgon tro det eller ej, Kära maken kan INTE sova. Men okej, han fyller år och är kanske nervös :-)

Hur som helst halv 8 är vi ute och går, svinkallt och alldeles ensamma.
Men gissa om det var gott med hotellfrukost efter det äventyret.

Softa lite på rummet nån timme. Sen ut igen, solen skiner och vi tar en lång promenix bort till Lugnet och tebax.

Badar bubbelpool och bastar i nästan 50 graders värme.

Sen ut på diverse fönstershopping och ett nytt besök på Kina.

På kvällen blev det buffe igen på hotellet, svampsoppa till förrätt och varmrätten var revbensspjäll. Jättegott det oxå.

Satt ute i myshörnan en stund, sen blev det läsa bok på rummet.

Måndag morgon, han sov faktiskt. Vi gick ner o käka frukost vid 9- tiden och stack hemåt vid 12.

Handla på ICA


Och där köpte jag dom här


Sen va jag till gym och kära maken laga mat.

Och idag Tisdag är allt som vanligt igen




Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0